Authentieke Man

Persoonlijke ontwikkeling voor de rationele authentieke man

  • Home
  • Nieuw? Start hier
  • About
  • Kratom
  • Boeken
  • Contact

The Millionaire Fastlane door MJ DeMarco PART 7

22/01/2014 by admin 1 Comment

Een van de betere business boeken die ik ooit heb gelezen. Een absolute aanrader voor iedereen die graag meer vrijheid wil in zijn leven. Volgens MJ DeMarco is het oude advies: Spaar 10% van je inkomen en beleg dat in fondsen oud nieuws. Je hebt niks aan dat geld wanneer je boven de 67 jaar bent. Daarnaast heeft de afgelopen financiële crisis bewezen dat netjes sparen en beleggen helemaal niet zo veilig is als men ons wil doen laten geloven. Neem je eigen financiële lot in handen en het is volgens dit boek absoluut mogelijk om al op jonge leeftijd rijk te zijn. Dit moet dan gebeuren via de Fastlane. In het boek legt hij dat allemaal netjes uit. Hieronder kun je mijn notities van PART 7 van het boek lezen. Nogmaals wil ik aanraden om het hele boek te lezen.

Part 7: The Roads to Wealth

Chapter 29: The right Road routes to Wealth

Is Your Road-to-Wealth a Dead-End?
Welke weg moet je inslaan om rijkdom te vergaren? Bij een Slowlaner is zijn weg zijn beroep: Arts, advocaat, ingenieur, verkoper, kapper, piloot. Bij een Fastlaner is de weg een bedrijf: Internet ondernemer, vastgoedbelegger, auteur of uitvinder.

Helaas leidden de meeste baantjes niet tot rijkdom vanwege mathetmatische tekortkomingen. En dit geldt ook voor de meeste ondernemingen!

Deze impasse confronteert miljoenen ondernemers. Ze misleiden zichzelf door de verkeerde weg te kiezen en vragen zich af waarom ze nog geen rijkdom hebben bereikt. In plaats van 8 uur per dag van 9-5, werken ze 12 uur per dag in hun winkel, ze ruilen hun tijd voor geld. In plaats van 5 dagen voor 2 dagen vrij, ruilen ze 6 voor 1 of 7 voor 0.

Een lemonade stand op hoek van de weg beginnen is geen Fastlane. Het is wel een business, maar de verkeerde business.

The Road to Effection: The Five Fastlane Commandments
De Law of Effection zegt: Om miljoenen te maken moet je een impact op miljoenen hebben. Hoe maak je impact op miljoenen? In de Slowlane ben je van intrinsieke waarde, je wordt onvervangbaar en verdient daarmee miljoenen. In de Fastlane ontwerp je een business die impact maakt op miljoenen in schaal of in groote (magnitude).

Er zijn meer dan genoeg business mogelijkheden. Maar ook hier geld weer dat ze helaas niet allemala Fastlane zijn. Wanneer je vastzit in een retail store en voor 10 euro knipbeurten verkoopt, kun je dan verwachten miljoenen euros te verdienen? Om miljoenen te maken moet je miljoenen mensen bedienen. Law of Effection is de gatekeeper tot rijkdom.

5 Fastlane Commandments (NECST)

  1. The Commandment of Need
  2. The Commandment of Entry
  3. The Commandment of Control
  4. The Commandment of Scale
  5. The Commandment of Time

Een weg die aan alle 5 de commadments voldoet kan je miljoenen opleveren. Het is mogelijk om 1 of 2 commandementen te negeren en alsnog rijkdom te vergaren. Toch zou je moeten streven voor alle 5 commandments.

CHAPTER 30: THE COMMANDMENT OF NEED

Sand Foundations Crumble House
90% van de bedrijven faalt de eerste 5 jaar omdat ze niet voldoen aan de behoefte. alleen bedrijven dat een behoefte vervullen winnen. Bedrijven die waarde toevoegen winnen.

(Need) – E – C – S – T

Denk eens waarom bedrijven bestaan? Wat is hun doel?

Is dat om aan jou egoïstische wens te voldoen “do what you love?”

Om aan jou honger naar rijkdom te voldoen?

Nee! Niemand interesseert zich voor jou, wensen, dromen, passies of interesses.

Dus wat interesseert de mensen wel?

Mensen willen weten wat jou business voor hun kan doen. Hoe zal het hun helpen? Wat kunnen zij eruit halen? Hoe kan het hun problemen oplossen? maakt het hun leven makkelijker? geeft het hun veiligheid? Scheelt het hun geld? Leet het ze iets? Laat het ze iets doen voelen? Wat voor waarde voeg je toe aan mijn leven?

Consumenten zijn egoïstisch. Hun vraag is: Wat doet het voor mij? Om als producent te slagen, moet je je eigen egoïsme aan de kant schuiven en het egoïsme van een ander dienen.

Stop Chasing Money-Chase Needs
Begin nooit ene bedrijf slechts om geld te maken. Stop met het najagen van geld en start met het najagen van behoeften. Lees het goed, want het is het allerbelangrijkste uit dit boek. Stop met denken over business vanuit je eigen egoïsme, of dat nou geld, dromen of “do what you love” is. In plaats daarvan moet je concentreren op behoeften, problemen, pijnpunten, service tekortkomingen en emoties. Entrepreneurs falen omdat ze vanuit egoïsme iets starten:

  • Ik heb inkomen nodig
  • Ik ben een expert in **** en daarom doe ik dat
  • Ik lees een get rich boek en die zegt dat ik een bedrijf moet starten.

Fout, fout en nog eens fout.

Egoïsme, narcisme leidden direct tot de schending van de commandment of Need.

Eerst geven dan pas nemen. Behoefte komt eerst, niet geld! De markt opgaan met jou egoïstische behoeften en je zult falen.

Money Chasers Chase Money, Not Needs
Je hoort vaak dingen als:

  • Hoe kan ik geld maken?
  • Hoe kan ik een bedrijf beginnen vanuit mijn zolderkamer?
  • Hoe creëer ik een passief inkomen?
  • Wat is een goed product om te verkopen?

Dit zijn geld jagers. Ze gaan van de ene business naar de andere. Het draait ze om het geld. geld-jagers zijn consumenten die de transitie naar producent nog niet helemaal gemaakt hebben. Ze willen graag producenten zijn, maar zijn gewoon nog egoïstische consumenten.

To Attract Money Is to Forget About Money

Wil je veel verdienen? begin dan met geld aan te trekken ipv het na te jagen. Geld is als een ondeugende kat. Als je het opjaagt, krijg je haar niet te pakken. Wanneer je het negeert, en cencentreert op datgen wat de kat aantrekt, dan komt ze uit zichzelf op je schoot zitten.

Geld voelt zich niet aangetrokken tot egoistische mensen. Het wordt aangetrokken door bedrijven die problemen oplossen. Mensen die waarde toevoegen en behoeftes vervullen.

De hoeveelheid geld in je leven is slechts een reflectie van de hoeveelheid waarde die je hebt gegeven aan anderen.

maak een impact en voeg waarde toe.

  • Laat mensen zich goed voelen
  • help ze met een probleem oplossen
  • Onderwijs ze
  • Laat ze er beter uitzien (gezondheid, voeding, kleding, make-up)
  • Geef ze geborgenheid (huizing, veiligheid, gezondheid)
  • geef ze positieve emoties (liefde, geluk, een glimlach, zelfvertrouwen)
  • Vervul begeertes (eten, seks)
  • maak hun leven makkelijker
  • Versterk hun dromen en geef hoop.

Als je dit kunt, dan garandeer ik je miljoenen.

Do What You Love” and Die as You Do
Kijk uit voor weer een guru. Het zijn marketeers en ze lullen alleen maar.

Doen wat je leuk vindt, kan bijna nooit samengaan met rijk worden. Denk eens na watje leuk vindt. Kun je daar geld voor vragen? Kun je er rijk mee worden?

Om rijk te worden met datgene wat je leuk vindt. “do what you love” zijn er 2 dingen nodig:

Je liefde/passie moet een behoefte/probleem oplossen/vervullen.

Je moet er exceptioneel goed in zijn.

Ik hou van basketbal en piano spelen, maar ik bak er niks van. Kan ik daar dan geld mee verdienen?

Kijk naar dit boek. Ik vind het heerlijk om te schrijven, maar wanneer ik volledig afhankelijk zou zijn van de opbrengsten van dit boek dan was ik niet zeker dat het zou kunnen werken.

Doen wat je leuk vindt voor geld, is niet goed genoeg, omdat WIJ niet goed genoeg zijn. Zo veel mensen doen wat ze leuk vinden dat de markt oververzadigd is en marges gering zijn.

Dit boek is mogelijk gemaakt omdat ik niet afhankelijk ben van inkomsten ervan. De Fastlane heeft het mogelijk gemaakt om geld uit de vergelijking/formule te halen. Nu, hoef ik niet meer betaald te worden door te doen wat ik leuk vindt. Ik doe het gewoon. Geld leidde tot: “doe wat je leuk vindt”, het was er geen gevolg van. Hoe ironisch…?

“Doing What You Love” Fakes and Derivatives
Voorbeeld van Iemand die een hekel aan zijn baan heeft en in het weekend zijn ontsnapping zoekt. 5 dagen vervelend werk voor 2 dagen vrijheid.

Ander voorbeeld: Iemand die van audio’s houdt begint een stereo zaak. Meisje dat van breien houdt begint een winkeltje etc.

Er zijn 2 gevaren met derivatives:

  1. Ze maken niet snel geld
  2. Ze brengen hun liefde in gevaar

Doen wat je leuk vindt brengt waarschijnlijk geen geld omdat er een heleboel mensen zijn die precies hetzelfde doen. Er is weinig behoefte voor. Markten zijn verzadigd en winsten minimaal.

De competitie is gigantisch.

Voorbeeld: personal trainers, verdienen weinig geld omdat er zo veel van zijn. Omdat ze het allemaal leuk vinden.

Het tweede gevaar van derivatives is dat je liefde verliest ervoor. Wanneer je verplicht iets moet doen in ruil voor salaris dan ga je het vanzelf minder leuk vinden.

Voorbeeld: MJ die in een limo rijdt, want hij hield aanvankelijk van auto rijden.

Doen wat je leuk vindt is besteed aan professionele atleten, en vele van hun verliezen hun liefde voor de sport al tijdens hun carrière.

Your Ignition: Moving from Love to Passion

De motiverende brandstof voor de Fastlane is passie niet liefde. Waarom doe je het? Waar doe je het voor? Wie zijn ongelijk wil je bewijzen.

MJ’s motieven:

  •  Moeder’s hypotheek
  • Wakker worden zonder wekker
  • Boek schrijven zonder gelddruk
  • Groot huis met zwembad
  • Lamborghini
  • verschil maken
  • “Zijn” ongelijk bewijzen

Passie verslaat doe wat je leuk vindt. Met passie komt motivatie voor iets groter dan jezelf.

Waarom begin je dit bedrijf? Omdat je het leuk vindt of omdat er echt een behoefte is.

Een goed “WAAROM” is het enige wat je nodig hebt om vroeg in de ochtend op te staan en te beginnen aan je gepassioneerde dagelijkse activiteiten. Wat zijn je WAAROM’s en zijn ze sterk genoeg om je te motiveren tot een proces.

Passion Erases the Suffering of Work
In het begin draaide in lange dagen. Vond ik het erg? Nee. Ik had er plezier in. Ik had mijn WAAROM’s en ik ging die richting op. De Fastlane is geen eindbestemming maar een persoonlijke tocht.

Dit boek was een lange barre tocht. Ik had 3x opgegeven. Waarom? Na een jaar schrijven had geen liefde meer in het schrijven en het was nog steeds niet af. Mijn liefde werd haat. Hoe heb ik dit omgedraaid? Ik vond passie. Ik vind het fantastisch om mensen te zien hun dromen verwezenlijken. E-mails met bedankjes en loofuitingen. Liefde tot haat tot passie.

Get Your Road to Converge with a Fantastic Dream
Een weg inslaan die niet overeenkomt met je dromen is een doodlopend pad. Wat zijn jou dromen? En heb je deze al vervuld?

Houd je droom wakker en motiveer jezelf ermee. De baan die je nu hebt is niet het einde. het betaalt slechts de rekeningen.

Fastlaners werken anders dan alle anderen zodat zij een ander leven kunnen leidden.

Werk 4 jaar super hard in ruil voor 40 jaar vrijheid. Helaas werken de meeste mensen 40 jaar heel erg hard in ruil voor 4 weken betaalde vakantie per jaar.

Find Your “Snow in the Toilet”
Hoe vindt je, je passie? enthousiasme of ontevredenheid. Voorbeeld: Arme familie, zonder toilet in de winter.

Ga bij jezelf na wanneer je leven op zijn kop stond door enthousiasme of ontevredenheid.

Voor mij was dat toen ik een Lamborghini zag voor het eerst. En ik zag hoe mijn moeder het moeilijk had met rondkomen als alleenstaande moeder. Vindt jou passie en je zult geladen zijn met genoeg passie om de Fastlane te vervullen.

CHAPTER 31: THE COMMANDMENT OF ENTRY

You Can Be the Sheep or the SheepHerder
Marketing network schemes zijn onzin.

The Commandment of Entry
De commandment of Entry zegt: Wanneer entree barrières/drempels in een business laag zijn, of verminderen, daalt de effectiviteit van deze business terwijl de competitie toeneemt. Hogere entree barrières maken betere en sterkere wegen met minder competitie en minder behoefte aan exceptionaliteit. Lage entree barrières zijn zwakke wegen, omdat deze veel competitie aantrekken, die vechten voor hetzelfde stuk taart.

Wanneer iedere Jan Modaal kan toe treden is het niet waard om een business in te beginnen. De wereld zit vol met zogenaamde business zonder entree barrières. Dit zijn slechte ondernemingen en hun eigenaren zijn niet rijk.

Voorbeeld 1, verkopen op Ebay/Marktplaats: Wie verdient daar het meeste aan? Marktplaats zelf natuurlijk. In 10 minuten heb je een account en kun je spullen aanbieden.

Voorbeeld 2, Bloggen: tegenwoordig kan iedereen bloggen. In 30 minuten heb je een WordPress of Google blog geïnstalleerd. geld verdienen met bloggen al helemaal in NL is praktisch onmogelijk.

Voorbeeld 3, netwerk marketing/affiliatie marketing: Er zijn honderd duizenden mensen die het doen over de hele wereld. Alleen de eigenaren van de agency of de guru’s maken er echt geld mee. Anders moet je exceptioneel zijn. Bouw de piramide zelf!! Ben je een schaap of een schaapherder.

“Exceptionalism” Is Required to Overcome Weak Entry
Wanneer je de commandment of Entry toch negeert dan moet je exceptioneel zijn. Dit is echter onwaarschijnlijk net zoals een jeugd voetbal talent daadwerkelijk pro wordt.

Voorbeeld 1: Met netwerk marketing was MJ slechts 1 van de duizenden.

Voorbeeld 2: Poker, financial trading (aandelen, obligaties en valuta handel).

Beide disciplines hebben lage barrières tot toetreding. De lage toetreding creëert de markt op zich.

“In a gold rush, don’t dig for gold, sell shovels!”

Entry Is a Process, Not an Event
Wil je nagaan of jou business Entry schendt? Het antwoord is simpel: Is het starten van het bedrijf een gebeurtenis of een proces? Een echte business start-ups zin processen en niet gebeurtenissen. Wanneer je opeens in business bent omdat je een beginnerspakket hebt gekocht of een formulier hebt ingevuld dan schendt je entry. Wanneer je in business bent omdat je 1 of 2 acties hebt ondernomen dan schendt je entry. Hier tegenover: Wanneer ik een hostel wil beginnen in Napa Valley, moet ik vastgoed vinden, deze repareren, financieren, verzekeren, vergunningen krijgen, mensen inhuren, en nog 10 andere stappen. Entree is een gedetailleerd proces.

Een bedrijf starten is net als rijkdom een bedachte serie van stappen in procesvorm.

Everyone Is Doing It!
Wanneer iedereen het doet dan moet er een rode lampje gaan branden. Geschiedenis staat vol met “iedereen doet het”. Voorbeelden hiervan: Olie-boom, tech-boom, vastgoed-boom.

The Warning Signs of “Everyone”
In de jaren 90 volgde ik de kudde en verloor ik geld met tech aandelen. Ik leerde hiervan. Tijdens de laatste huizing-boom kocht ik niks en wachtte ik af. Ik verkocht 3 huizen vlak voor de barst. Wanneer de loodgieter opschept over de waardestijging van zijn bezittingen, dan is het tijd om eruit te stappen. Wanneer je vrachtwagenchauffeur neef je opbelt om te vragen te investeren in olie omdat de prijs 150 dollar is, dan wordt het tijd om eruit te stappen en weg te blijven. Dom-geld komt altijd als laatste en meestal te laat.

Dit zijn de consumenten en de geld-jagers!

Maar sommige slimme mensen begrijpen de regels van iedereen en weten hier winst op te maken. Warren Buffet koopt als iedereen verkoopt en andersom. Als je anders wil leven dan anderen, dan kun je niet zoals anderen zijn. Verwar dit niet met exceptioneel zijn. Je moet de stam leidden en iedereen jou laten volgen. Wanneer de lammetjes klaar zijn voor de slacht dan moet jij eigenaar zijn van het slachthuis.

CHAPTER 32: THE COMMANDMENT OF CONTROL

Demand the Driver’s Seat
Ja of nee? Of je rijd op de Fastlane of niet. Of je neemt controle over je financiële toekomst of niet. Er is geen tussenweg. Als jij niet rijdt, zit je in de passagiersstoel en tijdt iemand adners.

Hitchhiking a Fastlane
Lifters in het echt zijn sidewalkers, het zijn slachtoffers. En lifters in business schenden de Commandment of Control.

N – E – (Control) – S – T

Een business lifter zoekt veiligheid en zekerheid bij een matriachal organisatie. Hij geeft controle op in ruil voor geborgenheid. Wanneer je alles in je business controleert, dan rijdt jij jou Fastlane.

Fastlaners behouden controle.

Over het algemeen:

  • Drivers creeren MLM bedrijven; ze worden er niet lid van.
  • Drivers verkopen franchises; ze kopen ze niet.
  • Drivers bieden affiliatie programma’s; ze worden er niet lid van.
  • Drivers runnen hedge fondsen; Ze investeren er niet in.
  • Drivers verkopen aandelen; Ze kopen geen aandelen.
  • Drivers bieden drop-shipping aan; ze maken er geen gebruik van.
  • Drivers bieden werk aan; Ze krijgen geen baan of werk.
  • Drivers accepteren huur en royalities; ze betalen geen huur of roylities.
  • Drivers verkopen vergunningen; ze kopen ze niet.
  • Drivers verkopen IPO aandelen; ze kopen ze niet.

Ben jij een Driver van een Fastlane? Of ben je een Lifter? Als Lifter kun je ook geld verdienen, soms zelfs lekker goed geld. Maar de Driver behoudt controle en hij maakt het echte geld.

Good Money Versus Big Money
Er is een verschil tussen goed geld, groot geld en legendary geld. Goed geld is $20.000/maand.

Groot geld is $200.000/maand. Wanneer je dit verdient, verandert je leven.

Legendary geld is $1.000.000+/maand. Wanneer je aan alle 5 de commandments voldoet is dit zeker mogelijk.

Om groot geld of legendary geld te verdienen moet je iedere aspect van jou systeem controleren.

Voorbeeld: Affiliatie marketing waarbij mijn beste marketeer $20.000+/maand verdiende. Hij maakte goed geld. Hij was de lifter en ik was de Driver. Denk aan zijn risico’s. Ik kon op ieder moment een nieuw beleid invoeren. Ik had de touwtjes in handen en hij nam het risico. En meest belangrijk ik maakte groot geld, $200.000/maand.

Voorbeeld: AdSense miljonairs. Zij maken goed of groot geld en Google maakt legendary geld

No Control = Crashes
Denk aan de gevaren van het liften.  Voorbeeld: Google die zijn AdSense inkomsten blokkeerde omdat er een grap op forum stond over een ex NBA speler. Google had volledige controle en MJ was Lifter.

Miljoenen mensen geven hun controle over zonder daarbij na te denken.  Ze tekenen franchise overeenkomsten, overhandigen controle over cruciale business beslissingen, inc. marketing, advertenties en royalities. Ze worden lid van distributiekanalen waar anderen hun compensatie dicteren. Hun product funnel wordt geleidt door een gecentraliseerde bron. Er wordt hun verteld wat ze wel en niet kunnen doen. Ze worden gegijzeld door een corporale patriarch, niet realiserend dat ze niet echt hun eigen baas zijn. Als je je eigen product, prijs of marketing niet kunt veranderen of beïnvloeden, ben je dan eigen baas?

Think Shark, Not Guppy
sss Business is een zware competitie voor het geld en mind van de consument. Het is een uitdijende oceaan waar verschilledne soorten oorlog met lekaar uitvoeren voor overleving: geld. In deze omgeving wil je aan de top van de voedselketen staan. Bouw corporale ladders, wordt hie rniet lid van. Bouw pyramide spelen, wordt hier niet lid van. Denk fabricage/productie niet retail.

Om een haai te worden moet je denken als een haai. Denk groot niet klein. Denk internationaal niet lokaal. leiden niet volgen. Je moet je mindset veranderen. Denk aan innoveren en niet aan kopiëren.

Invest in Your Brand Only!
Wel eens autos tegengekomen met logostickers? Deze mensen investeren hun leven in iemand anders merknaam. Een van mijn grootste fouten als jonge entrepeneur was om niet direct te investeren in mijn eigen merk.

Network Marketing As A Fastlane…… Only if….
Netwerk marketing is alleen Fastlane als jij de eigenaar bent van het netwerk. Ik heb veel FB vrienden die fanatiek aan Netwerk marketing doen. Als zij echt geloven dat $20.000/maand veel geld is, laat ze. Als ze echt denken dat hun inkomen voor altijd passief zal zijn, laat ze. Als ze echt geloven dat ze in controle zijn, laat ze. Ze moeten de waarheid ontdekken.

Ik had 4 netwerkmarketing bedrijven nodig voordat ik de waarheid door had. Wat is die waarheid? De enige die echte winst maken zijn de eigenaren en de inner-circle, en zeker niet de publishers of distribiteuren die 4 jaren later lid werden.

Ik verberg mijn aversie voor netwerk marketing niet. Het is een liftersbusiness dat vermomd gaat als ondernemerschap. vele vallen in de val: “wees je eigen baas”, “Passief inkomen” of “Heb je eigen bedrijf”. Als netwerk marketeer heb je geen bedrijf, maar ben je een sales manager die leads en verkopen moet realiseren voor het bedrijf. Het is als geld in je matras stoppen en dan roepen dat het een goede investering is.

Ten eerste heb je geen controle. Ik was volledig afhankelijk van het bedrijf. Hun beleid, hun regels, hun producten, hun richtlijnen.

Als tweede, voelde ik me niet als een ondernemer. Ik voelde me meer een werkerbij in een chaotische bijenkorf. Ik voelde me een harde werker waar een grote bedrijf winst op maakte. Ik wist dat ik vele regels schendde. Commandment of Entry; Commandment of Control en de Rule of Everyone. Ze denken dat ze ondernemers zijn, maar het zijn gewoon salesmensen in iemand anders Fastlane masterplan.

Kunnen deze mensen veel verdienen? Natuurlijk top sales mensen verdienen veel geld. Loterijwinnaars ook. We hebben het over kansberekening hier, niet over absoluten.

Ik wil graag iets verduidelijken: Als entrepneuer hou ik van netwerk marketing. Zodra ik een nieuw product lanceer, netwer marketing is dan het eerste waar ik aan denk. Daarnaast is MLM uitstekend onderwijs. Sales, motivatie, team-building en netwerken. Je kunt er wel heel veel van leren.

maar om volledig gebruik te maken van de Fastlane, wordt je geen lid van een MLM. Je creëert een netwerk. Je creert het bedirjf. Jij hebt controle over product en beleid. De fastlaner investeert in zijn eigen merk. De lifter klimt aan boord van een ander voertuig en hoop op het beste. Wanneer je het syteem niet controleert, controleer je helemaal niets. Stop climbing pyramids and start building them. 

CHAPTER 33: THE COMMANDMENT OF SCALE

Speed Limit-15 or 150
fWanneer je business de Commandment of Scale schendt, dan is de kans op versnelde welvaart gering. Schaal draait om leverage (hefboomwerking) en leverage is wat de Fastlane vergelijking zijn macht geeft.

N – E – C – (Scale) – T
Business leverage is als een speelveld of als een waterplas. Er zijn 6 business omgevingen:

  1. Lokaal/gemeenschap (zwembad)
  2. County/Stad (vijver)
  3. Provincie/Staat (lagune)
  4. Regionaal (meer)
  5. Nationaal (Zee)
  6. Wereldwijd (oceaan)

Schaal is er moeilijk te berieken lokaal, stad of provincie.  Het kan wel gedaan worden maar dan is er omvang (magnitude) vereist. En omvang komt niet goedkoop. zonsalon is lokaal, upscale restaurant is stad, internet bedrijf is wereldwijd. De groter de omgeving, des te meer jou leverage of je Fastlane.

Swing for Home Runs, Not Singles
Mark Cuban: Het maakt niet uit hoe vaak je misslaat in business. Als je maar een keer een home-run slaat. Voorbeeld: Wanneer je een kleing boutiqje hebt, schendt je Commandment of Scale omdat je slechts lokaal actief bent. Om Schaal te bereiken moet de eigenaar hefboomwerking in zetten in de vorm van replicatie. Door meerdere winkels te openenen, franchise te beginnen of internetverkoop.

Helaas zijn meeste ondernemers bezig met kleine business. Hun speelveld is te klein. Zonder schaal als leverage maak je geen kans op de Fastlane.

The Fastlane Wealth Equation: Disarmed
Bij het schenden van commandment of Scale ontwapen je de fastlane formule.

Wealth = (Net Profit) + (Asset Value)

Asset value is gebaseerd op de nettowinst, die weer is gebaseerd op winst per eenheid vermenigvuldigd met verkochte aantal hoeveelheden.

Net Profit = (Units Sold) X (Unit Profit)

Wanneer verkochte hoeveelheden een plafond heeft kun je geen leverage creëren. Zonder leverage kun je geen exponentieel welvaart creëren.

Voorbeeld: Man koop broodjes franchise in zijn wijk. Hij schendt hierbij commandment of Scale. (Units sold) Hoeveel broodjes kan hij maximaal per dag verkopen? Hoeveel zit er in een dag? is er iets wat de broodjes eigenaar kan doen om meer te verkopen per dag? Hij is beperkt tot zijn regio. Hij kan geen broodjes verkopen aan iemand in Australië. (unit profit) Hoeveel winst kan hij maximaal maken op een broodje of drankje? 2 euro? Ook hier kan hij heeft hij een plafond.

het is wel mogelijk om rijk te worden met restaurants, maar dan alleen als je exclusief bent. Wanneer de rekening na een avondje eten en drinken 200 euro is. Dan heb je een heel ander verhaal dan een broodje + colablikje. Winst is dan niet $2 pp maar $40 pp en met alcohol stijgt dat.

Reach or Magnitude = Scale
g Om schaal te bereiken, moet magnitude of bereik toenemen. Magnitude wordt natuurlijk verhoogd door prijs of kosten. Het verkopen van Lamborghini’s heeft grotere magnitude dan het verkopen van Hyundai’s vanwege de prijs. (lamborghini eigenaren exploiteren hoogstwaarscheinlijk de law of Effection). Makelaar bent voor miljoenen panden bereik je magnitude door prijs. Bij het hebben van magnitude ben je dichtbij of ben je bij Effection.

Bereik, zonder magnitude kan tot schaal leidden. Bereik zijn grote nummers. Hoe meer mensen hoe meer schaal potenteel. Wie zijn jou klanten? Wie dient jou bedrijf? Lokaal of wereldwijd? De grote jou omgeving, des te grote het potenteel op rijkdom.

Een broodjeszaak heeft geen bereik en geen magnitude. Kan hij zijn $40.000 verhogen naar $400.000? Waarschijnlijkl niet. He heeft al verloren voordat hij is begonnen. Hij heeft geen franchise gekocht, hij heeft een baan gekocht. Hij zal nooit rijk worden totdat hij wakker wordt en inziet dat schaal niet bereikt kan worden door 100 broodjes per dag te verkopen voor een dollar winst.

Scale Is Leverage!
Het commandment of Scale eist dat een business Fastlane formule maximlaiseert. The Law of Effection een kans geeft! Welvaar een kans geeft! Hoe weet je of je aan schaal voldoet?

  • Kan het netto inkomen van je business ongelimiteerd schalen. Dus bijv van $2.000/maand naar $200.000/maand.
  • Kan de asset value(inventariswaarde/vermogenswaarde) schalen richting de miljoenen?
  • Kan dit bedrijf miljoenen impacten? Of impact het honderden? Zijn de klanten lokaal te vinden of wereldwijd?
  • kan het bedrijf worden gekopieerd, doormiddel van franchising, ketens of extra vestigingen?
  • Best-case scenario, wat is dan verkochte hoeveelheden potentieel. 100 of 100 miljoen?
  • Best-case scenario, Hoeveel is dan unit winst? Heeft het magnitude?

Wanneer je geen positief antwoord hebt op deze vragen, zou je vast kunnen zitten in een beperkte business. Om miljoenen te maken moet je miljoenen impacten.

Drive Effection’s Neighborhood 
Een vriend van me vroeg mij of het kopen van een koffie franchise een goede idee was. Ik antwoorde met nee. Hij was geschocked want hij geloofde heel erg in “wees je eigen baas” idee. Ik antwoorde met nee omdat de weg naar de law of Effection gebarricadeerd was.

Het probleem? zijnd oel was financiele vrijheid. Een koffie franchise zou dat natuurlijk niet kunnen late uitkomen. 100 Latte’s per dag verkopen zou hem daar niet brengen en hij wou ook niet 20 van deze franchises hebben.

Zonder toegang to the Law of Effection, kun je niet rijk worden.
Slowlaner: The LOE moet geraakt worden door massieve intrinsieke waarde waarde. Explosie: Zing voor miljoenen of speel sport voor miljoenen.
Fastlaner: De LOE wordt geleveraged door schaal of asset value explosie. Verkoop miljoenen. help miljoenen, dien miljoenen, beïnvloedt miljoenen.

Law of Effection Barricades
3 barrières die tegen The Law of Effection: Schaal, magnitude en bron.

  • Schaal: Zonder het dienen van miljoenen maak je geen miljoenen. Om schaal te bereiken moet mijn koffie vriend meerder vestigignen hebben. Natuurlijk is het optimale om niet meerdere franchises te hebben maar om franchises te verkopen. Wanneer mijn vriend niet meerdere vestigingen wil beheren dan produceer hij een business met een zwakke asset value. Hij blijft zo midden-klasse en slowlane.
  • Magnitude: Omdat koffie gerestricteerd is wat betreft schaal en verkoop., is zijn andere optie magnitude. Helaas zal dit ook niet werken. Winst per eenheid kan niet gemanipuleerd worden. Iedere verkoop kan maar een aantal dollar winst opleveren.  Voorbeeld: Als dokter zou je kunnen argumenterne dat je magnitude hebt en daarom rijk zou moeten zijn. Zijn alle dokters rijk? The Law of Effection honereert alleen diegene in controle. Het ziekenhuis of kliniek is diegene met controle, deze krijgt volledige Laof of Effection voordelen. Kan een dokter rijk worden? Ja, maar dat ligt volledig aan intrinsieke waarde evaluaties gemaakt door de eigenaar van het systeem. Dokters die eigen praktijken hebben en mensen inhuren worden rijk.
    Effection neigt altijd naar de creator van het systeem.

How to Access the Law
Als ej toegang wilt tot de LEO, kies dan voor een weg dat door kan breken doormiddel van bereik of magnitude en tegelijkertijd de bron controleren. Wanneer je de bron niet kan zijn, dien dan de bron. Het is makkelijk om na te gaan of het voldoet aan de LEO. kan het miljoenen (schaal) impacten? Kan het een aantal (magnitude) enorm impacten.

  • Het uitvinden van een gadget die miljoenen kan bereiken heeft direct schaal en is de wet bereikbaar. Snelle welvaart behoort tot de mogelijkheid.
  • Finale van Idols maakt directe schaal bereikbaar en is de wet bereikbaar.
  • Een website bouwen voor alleenstaande moeders is direct schaal en maakt de wet bereikbaar.  Snelle welvaart behoort tot de mogelijkheid.
  • 2 posities nog maar verwijders van CFO bij Frtune 100 bedrijf, geeft indirect schaal en de wet is bereikbaar. Snelle welvaart behoort tot de mogelijkheid.
  • Een advocaat die zaken behandeld over doodsoorzaken. Heeft indirecte magnitude. Snelle welvaart behoort tot de mogelijkheid.
  • Een suiccesvolle retail hebben en die 300 keer franchisen. Heb je zowel schaal als magnitude. Snelle welvaart behoort tot de mogelijkheid.
  • Het uitvinden van een machine die kanker kan herkennen, heb je magnitude en schaal. Snelle welvaart behoort tot de mogelijkheid.

Denk groot, maar wel in schaal en/of magnitude. Analyseer je Fastlane formule en examineer de variabelen. Wat zijn je macimum verkochte eenheden en maximale winst per eenheid. Wat is de grootte van je klantenvijver? Voorbeeld: Als schrijver heb ik schaal en daarmee is de LEO bereikbaar. Wie is mijn publiek? De Engels sprekende wereld. tientallen miljoenen mensen.

CHAPTER 34: THE COMMANDMENT OF TIME

Break the Binds That Tie
De Commandment of Time vraagt dat je business wordt gescheiden van je tijd. Passieve inkomen is een van de doelstellingen in de Fastlane.

N – E – C – S – (Time)

Een eigen business garandeert geen rijkdom of scheiding van tijd. Sommige directeuren zijn getrouwd met hun bedrijf omdat deze niet voldoet aan de Commandment of Time. Tijdens startup en groei is dit okay en normaal. Maar 40 jaar lang zou ik dat niet willen.

The Commandment of Time vraagt:

  • Kan dit bedrijf worden geautomatiseerd en gesystematiseerd terwijl ik afwezig ben.
  • Zijn mijn marges groot genoeg om mensen aan te nemen.
  • Kan mijn operatie profiteren van een geld sibling?
  • Hoe kan ik dit bedrijf laten opereren volledig onafhankelijk van mijn tijd.

Een gewone baan is het ruilen van tijd voor geld, en dit geldt ook voor sommige businesses. Het doel is om je tijd los te koppelen van je inkomen ook als dat geen miljoenen is. Zou je liever 10 uur/week werken voor 60.000 of 70 uur/week voor 140.00. Ik zou de eerste altijd kiezen boven de 2e.

A Money Tree That Never Grows
Een succesvolle business is niet alleen maar plezier en leuk. Vaak gaan mensne het avontuur aan, zonder dat ze precies weten waar ze aan zijn begonnen. Misleid door guru’s en choaches.

Als fastlaner is het je doel om de business te automatiseren. Wanneer je tijd comandment faalt, ligt aan 2 dingen:

  1. Je hebt geen toegang tot de zaden omdat je avontuur begon met mankementen.
  2. De zaden willen niet groeien in onvruchtbaar grond.

Wanneer je business is gebaseerd op een van de money-tree seedlings, zou het mogelijk moeten zijn om een geldboom te laten groeien. Content systems, computer systems, software systems, distribution systems, and human resource systems are all seedlings to money trees. Wanneer je business hier niet op is gebaseerd, zou je dan eentje kunnen toevoegen om het passief te maken.

CHAPTER 35: RAPID WEALTH: THE INTERSTATES

The Crossroads
Voorbeeld: Ik kreeg de kans om de limo bedrijf over te nemen. Ik heb dit niet gedaan en ik verhuisde naar Phoenix. Ik deed mijn weighted average deciosn matrix.

Fastlane Purity: Five Commandments

  • Thou shalt not invest in a needless business.
  • Thou shalt not trade time for money.
  • Thou shalt not operate on a limited scale.
  • Thou shalt not relinquish control.
  • Thou shalt not let a business startup be an event over process

Na het analyseren van de limo business kwam ik erachte rdat het geen pure Fastlane was. Controle en Entree comandment waren in orde. Maar het had geen schaal. Het was in Noordwest Chicago. Comandment of Time was niet in orde omdat ik lange uren en onregelmatige tijden meost maken en de marges waren niet groot genoeg om HR-systemen in t eschakelen. Het was ook zeker geen onvervulde behoefte, want er waren al heel veel Limo bedrijven actief ind e regio.

Om de business Fatslane te maken was er heel veel tijd, geld en energie voor nodig. Ik wist dat ik betrokken wilde raken bij een business die direct vanaf het begin fastlane kon zijn. Welke zijn dit?

The Three Fastlane Interstates
De 3 I’s hebben de beste kansen om aan alle 5 commandementen te voldoen.

  1. Internet
  2. Innovatie
  3. Intentionele herhaling

Ieder van deze is een paraplu voor tientallen verschillende wegen.

Potent Fastlane #1: The Internet
De meest potentiele interstate is een internet business. Het internet heeft meer milionares gemaakt in het laatste decennium dan iedere ander medium. het internet is de haai van de Fastlane.

Internet is hoe ik mijn fortuin heb verdiend. Het voldoet onmiddelijk aan alle 5 commandments, er van uitgaande dat er een behoefte is aan wat er geboden wordt. Het schaalt natuurlijk wereldwijd publiek. Het systematiseerd naar automatisering door middel van computer systemen, het is een medium die je kan controleren (helaas, de meesten niet) En de barrières zijn nog steeds groot genoeg dat niet iedereen toe kan treden.

Internet business vallen in 7 brede categorieën.

  1. Subscription-based
  2. content-based
  3.  Lead generation
  4. Social Networks
  5. Brokerage Systems
  6. Advertising
  7. E-Commerce

Subscription-based
Maandelijkse abonee in ruil voor info, data, patenten of ouderwetse porno.

Content-based
Content based zijn online magazines en blogs die info verspreiden naar bepaalde niches of industrien. Ze verschaffen gratis info en verkopen advertetenties aan partijen voor wie hun doelgroep interessant is. Mijn forum heeft een content-based winstmodel. Ik beschouw deze als het moeilijkst omdat entree erg laag is en succes afhankelijk is van erg veel verkeer. daarnaast zijn content systemen erg actief met affiliatie marketing wat een lifters-structuur is.

Lead generation
Lead generatie diensten bieden vaak dienstverlening aan consumenten en tegelijkertijd het aggregeren van een niet homogene industrie. Dit is wat ik heb gedaan voor de Limo industrie. Een diep verdeelde industrie samengebracht in 1 centrale bron, bracht daarbij consumenten in en verkocht consumenten informatie aan de Limo bedrijven. lead generatie is populair in gefragmenteerde industrieën, waarbij het voornamelijk MKB spelers zijn. In de luchtvaartindustrie zou dat niet kunnen, maar plastisch chirurgen wel. Lead generaties lost 2 behoeftes op:

  1. Consumenten wil om tijd en geld te besparen.
  2. De bedrijfseigenaar om nieuwe klanten te vinden.

Social Networks
Sociale netwerken zijn spin-offs van content systemen. Ipv content te bundelen voor mensen, worden mensen gebundeld in groepen en stammen. FB begon als bundel voor studenten en nu voor alle leeftijden. Sociale netwerken zijn aggregators voor gelijkgestemde mensen.

Brokerage Systems
Makelaars brengen kopers en verkopers bij elkaar en vergemakkelijken transacties. Ze zijn markt-makers voor een bepaalde bedrijfstak en verdienen meestal geld per transactie. Voorbeelden: paypal, Elance, Carsdirect en Travelocity.

Advertising
Vergelijkbaar met makelaars, adverteerders voegen kopers en verkopers samen en accepteren adverteervergoedingen ipv transactievergoedingen. Voorbeeld: website dat limo te koop zette. Ik accepteerde vergoedingen voor iedere Limo die te koop stond. Ik introduceerde kopers en verkopers. Sommige diensten bieden zowel makelaar als adverteerder aan. Zoals Ebay. Zoekmachines zoals Google en Yahoo hebben opereren ook als makelaar en adverteerder.

E-Commerce
Het verkopen van goederen, diensten en informatie over het internet. Voorbeeld: Amazon is een grote E-Commerce provider. vele kleine lokale winkels hebben uitgebreid en schaal gecreerd met E-Commerce. Voorbeeld: Tuinlampjes besteld bij een winkel aan andere kant van het land. E-Commerce kan ook info zijn. E-books zijn de meest populaire vorm van informatie distributie op het internet.

Het internet is erg krachtig voor de Fastlane
Wealth = Net Profit + Asset Value

Eenheid verkochte hoeveelheden, de hele wereld is bereikbaar. Daarnaast, is de vermogenswaarde niet alleen afhankelijk van inkomen, maar door verkeer metrics. Veel websites worden verkocht zonder dat ze winst hebben gemaakt. De variabelen netto winst + vermogenswaarde hebben geen plafond.

Potent Fastlane #2: Innovation
innovatie is een andere pure vorm van Fastlane. Invent een product, dienst of informatie, ontwikkel deze en verspreid het dan.

Innovatie omhelst creatie gevold door distributie. Laat me dat herhalen: Innovatie omhelst 2 dingen;

  1. Productie
  2. Distributie

uitvinden wordt nog steeds beschouwd als de standaard manier van get-rich-quick. En ja het is nog springlevend. maar verkijk je er niet op. Het gaat hier niet om het wiel opnieuw uit vinden.  Neem iets oud en verbeter het. Neem een onderbelichte product, maak het je eigen en herontroduceer het in de wereld. Neem iets onconventioneel en maak het conventioneel. Voorbeeld: Vodka met doodskop.

Innovatie is een dubbellaag proces. Fabricage en distributie. Een product uitvinden dat een behoefte vervuld is slechts halve werk. De andere helft is om het in handen te krijgen van de klanten. distributie kanalen: infomercial (massa media), retail (distribiteurs en groothandels0 en direct marketing (print media, postal mail, internet)

Voorbeeld: Het schrijven van dit boek. Ik was de vorm van fabricage. Ik bracht het ook uit. Maar de oorlog wordt gewonnen met de distributie. Een uitstekende product is waardeloos als het niet bij de mensen komt.  Amazon(distributiesysteem), boek distribiteuren (groothandels) en het internet (andere distributievorm).

Potent Fastlane #3: Intentional Iteration (II)
De derde interstate van de Fastlane is de intentionele herhaling. Herhaling: “Het herhalen van een proces, met als doel het behalen van een resultaat of doelstelling.”

het is een potentiele fastlane maar het is wel de grootste uitdaging want het voldoet aan slechts 4 van de 5 commandments. Schaal kan alleen bereikt worden door HR-systeem of door herhaalde succes. Voorbeeld: vastgoedinvesteerder 1 familyhuis koopt en deze verhuurd, kan er geen schaal worden bereikt met die handeling. Niets kan je doen om Schaal te bereiken. De investeerder heeft weinig ruimte om te spelen in zijn Fastlane formule. Netto inkomen is afkomstig van huur en vermogenswaarde (asset value) is afhankelijk van huiswaarde.

Om dat probleem op te lossen, herhaald hijd at zelfde proces. ipv 1 koopt hij er 50. Dat is makkelijker gezged an gedaan, en het kan heel erg lang duren. De investeerder kiest ervoor om te spelen in een veld van ‘singles’.

Franchising is een andere voorbeeld van intentionele herhaling. Voorbeeld: 1 snoepwinkel is geen Fastlane, maar tientallen van deze machines wel.

CHAPTER 36: FIND YOUR OPEN ROAD

Needs, Ideas, Opportunity, and the Open Road
Kansen zijn er overal om je heen. Kijk om je heen. verander je mindset en zie je kansen al om je heen. Meeste entrepreneurs verwarren mogelijkheden met een doorbraak, legendarische ideeën. Ze zoeken naar geniale ideeën, perfect en nieuw. Iets dat zal worden gepresenteerd aan de wereld op een grandioze manier. Dat gebeurt zelden.

Someone Is Doing It!
Doe het beter. Iedereen is altijd al het aan het doen. Kun jij het beter? Meer waarde bieden? Beter marketen?

Forget the Big Idea; Go for Better
Succesvolle business ontstaan zelden vanwege en legendarische idee. Succesvolle ondernemers nemen een bestaand concept en verbeteren dat. Vergeet het idee en ga voor de executie.

How to Spot Open Roads

  • “I hate …”What do you hate? Solve the hate, and there’s your open road.
  • “I don’t like …”What don’t you like? Remove the dislike, and there’s your open road.
  •  “This frustrates me …”What is frustrating? Remove the frustration, and there’s your open road.
  • “Why is this like this? ”I don’t know, why is it? Remove the “why,” and there’s your open road.
  • “Do I have to?” Do you? Remove the “have to.” There’s your open road.                  “I wish there was …”What do you wish? If you wish, others wish too. Make wishes come true, and there’s your open road.
  • “I’m tired of …”What are you tired of? Fix someone’s tiresomeness, and there’s your open road.
  • “This sucks . . .”What sucks? Remove or reduce suckage, and there’s your

Failure Cracks Roads Open
Helaas, is de Fastlane weg gevuld met falen. Iedereen zal falen op de weg naar succes. Het verschil tussen de winnaars en verliezers is hoe je reageert op moeilijkheden en fouten. Vaak zijn de beste uitvindingen of successen het resultaat van een vorige faal. 

Soms is stoppen wel de beste keuze en een andere pad. Maar niet stoppen met je droom.

CHAPTER 37: GIVE YOUR ROAD A DESTINATION

The Price of Freedom: Money
Vrijheid heeft een prijs en dat is geld.

Set Your Destination: Four Steps to Starting
2 strategien voor het behalen van de lifestyle die je wil met de vrijheid om ervan te genieoten.

1) Geld systeem waarbij je groot bedrag verzameld voor maandelijkse rente die jou lifestyle kan waarborgen.
2) Een business systeem die passief inkomen genereert die jou lifestyle kan waarborgen.

  1. Define the lifestyle: What do you want?
  2. Assess the cost: How much do you dream  cost?
  3. Set the targets: Set the money system and business income targets.
  4. Make it Real: Fund it and open it!

Step 1: Define the Lifestyle
Definieer de levensstijl die je wilt. Schijf alles op.

  • Three cars: a Mercedes, a hybrid, and a minivan    
  • A 6,000-square-foot house with a fountain, pool, and waterfall      
  • A small cabin in the mountains      
  • The ability to travel three months a year      
  • Private school for my childre

Step 2: Assess the Cost
Bepaal de maandelijkse kosten, incl. belastingen en verzekeringen.

  • Three cars: $2,000      
  • House: $5,000      
  • Cabin: $1,000      
  • Travel: $1,00
  • Private school
  • Total Lifestyle cost = $10.000/month

Bereken daarna toelagen die daarbij opkomen. Zoals, kleding, speelgoed, gadgets, zorgverzekeringen. Voeg deze toe aan de lifestyle kosten.

Gross Living kost = $10.000/mo (lifestyle) + $4.000/mo (toelagen)

Gross living cost = $14.000/maand. Bepaal daarna je Net living cost door te corrigeren voor belastingen. 60%.

Net living cost = $14.000/.60 = $23.3333/maand

Step 3: Set the Targets
Het doel van deze stap is om de 2 financiële doelstellingen te bepalen. Vermenigvuldig je Net living cost met 12 en delen door 5%. Minimale return op een geld-systeem.
Geld-systeem target: (23.333 X 12)/.05 = $5.599.920

Voor je business-systeem vermengivuldig je Gross livinf cost met 5
Business-systeem target:(14.000 X 5) = 70.000/maand

Step 4: Make It Real
Maak het waar. Begin stap voor stap. Begin met je kleingeld te sparen in een spaarpotje.

De laatste stap is om je geld-systeem te financieren bij een beursvennootschap.  6.5% rente op 50.000 is al 270 per maand.

Vergeet niet. Fastlane rijkdom wordt gecreeerd door netto-inkomen en asset value, niet door de beurs of compound interest. Je Fastlane business moet deze fondsen aanvullen, niet je spaargeld van je salaris.


Managing a Money System Demands Financial Literacy
Je kunt geen financiële empire bouwen zonder verstand van finance en economics. Dit zijn de bouwstenen van een financiële empire. Zonder deze wordt de Fastlane een gevarenzone. Jezelf niet onderwijzen na afstuderen is een fout, maar je zelf vergeten te onderwijzen op het gebied van Finance of Economics is ook een fout.

Veel slimme mensen begrijpen simpele concepten niet:

  • rentetarieven
  • belastbare en niet belastbare opbrengsten
  • Afschrijving van hypotheken
  • Balanceren van chequeboek
  • percentage berekeningen
  • ROI
  • Waarom aandelen stijgen en dalen
  • 15%
  • Waarom verzekeringen bestaan
  • Beleggingsfonds

je moet dit weten wat dit allemaal zijn. Financiële vrijheid en rijkdom kan alleen bereikt worden met kennis hierover.

Live Below Your Means-Slowlane?
Is het belangrijk om beneden je middelen te leven? Ja dat is absioluut belangrijk. leef beneden je middelen met de intentie om uit te breidden. Vergeet niet: Slow-laners proberne kosten te besparen. minimaliseren van uitgaven. Fastlaner probeert inkomen en vermogenswaarde te maximaliseren.

A Financial Adviser Doesn’t Fix Illiteracy
Iemand inhuren lost je eigen iliitearcy niet op. vetrouw op jezelf. Is het advies wat hij geeft de juiste? vertelt hij je wat jij wil horen? Is hij wel zo goed als je denkt dat hij is?

Share this:

  • Click to email this to a friend (Opens in new window)
  • Click to print (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on Twitter (Opens in new window)

Filed Under: Boeken, Geld & Carriere

Comments

  1. seo Stevenage says

    28/09/2014 at 01:57

    Great post. I wwas checking continuously this blog and I’m impressed!Extremely useful information specifiically the
    last art 🙂 I care for such info a lot. I was seeking this certain info for a
    long time. Thank you and best of luck.

    Here is my blo – seo Stevenage

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Populaire posts

  • Leven met persoonlijke integriteit - deel I: Persoonlijke integriteit
  • 10 redenen om te stoppen met aftrekken op online porno
  • Kratom het Wondermiddel voor de Authentieke Man - Deel 1
  • 18 dingen die iedere 18-jarige moet weten
  • Leven met persoonlijke integriteit - Deel ІІІ: Wees eerlijk tegenover jezelf
  • Transmutatie van seksuele energie voor maximale prestatie
  • Het enige advies dat je nodig hebt voor het aantrekken en behouden van vrouwen
  • Leven met persoonlijke integriteit - deel II: Persoonlijke waarden
  • Vrouwenhaat (Misogynie)
  • 34 mannelijke handelingen voor de authentieke man

Recente Posts

  • Kratom het wondermiddel voor de Authentieke Man Deel 2 – Kratom effecten
  • Kratom het Wondermiddel voor de Authentieke Man – Deel 1
  • 18 dingen die iedere 18-jarige moet weten
  • 11 manieren om krachtig over te komen
  • The Millionaire Fastlane door MJ DeMarco PART 7

Archief

  • January 2015
  • December 2014
  • February 2014
  • January 2014
  • November 2013
  • October 2013
  • September 2013
  • August 2013
  • July 2013

Categories

  • Authentiek leven
  • Boeken
  • Geld & Carriere
  • Gezondheid
  • Kratom
  • Sex & Dating

Copyright © 2021 · Alle rechten voorbehouden · Authentieke Man

loading Cancel
Post was not sent - check your email addresses!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.